wz

aktualizováno: 25.08.2009 20:15:44


    

 

D64 dry earth

Suchá půda.

Šest textur rozpraskané vyschlé půdy.

 

V TRS 2004 bez záruky. Správce součástí TRS 2004 mi hlásí poškození textur, ale textury jsou v editoru kupodivu normálně funkční. Negativní ohlasy od jiných uživatelů zatím nemám.

kuid:176028:21058

kuid:176028:21059

kuid:176028:21060

kuid:176028:21061

kuid:176028:21062

kuid:176028:21063

 

  

D64 šablony

Šablony.

Pomocné šablony na stavbu kolejiště s osovou roztečí 5m. Viditelné pouze v editoru. Používám je při stavbě nádraží a oblouků. K šabloně se přichytávají jak koleje, tak další šablony i jiné fixedtrack objekty, které pak tvoří jeden celek.

Šířka šablony je 4m.

 

Vyžaduje: D64_main_track <kuid:176028:38000>

 

Šablony používám již 2 roky, ale teprve v listopadu 2008 jsem upravil jejich config tak, abych byl schopen je najít i v editoru TRS 2004, takže jsem je vyexportoval pro vás do CDP.

kuid:176028:38040 = D64_kolej_sablona_10

kuid:176028:38041 = D64_kolej_sablona_05

kuid:176028:38042 = D64_kolej_sablona_03

kuid:176028:38043 = D64_kolej_sablona_02

 

  

CZ_region

Region Česká republika.

Verze pro TRS 2004 SP4, TRS 2006 a Trainz Classics. Umožní před zahájením stavby v editoru zvolit region, dobu a místo. 

CZ region má souřadnice "středu světa" přibližně u mě doma, základní nadmořská výška je 0 m a éra je nastavena na r. 2000.

Po silnicích se budou prohánět tato vozidla : Škoda Felicia, Renault Thalia, Mercedes A190, nákladní Daewoo Avia a autobus Karosa Irisbus.

Výpis použitých vozidel:

car0 <kuid:176028:29011> ©Dikobraz64 http://dikobraz64.xf.cz/ (Renault Thalia)
car1 <kuid2:61599:29007:1> ©Hummus2 http://hummus.trainz.cz/ (Karosa-Irisbus)
car2 <kuid:91707:1057> ©MĂ-nox http://www.trainzmotion.cz/ (Škoda Felicia)
car3 <kuid2:164274:123:1> ©d.j.josh http://trainz.jedisoft.cz/ (Daewoo Avia)
car4 <kuid:70030:200013> ©Moonraker http://www.auran.com/TRS2004/DLS.php (Mercedes A190)

 

Je samozřejmě možné si počet vozidel rozšířit přepsáním configu. Na základě mých zkušeností a ze studia manuálu ke hře mám ověřeno, že vozidel může být až 16, t.j. car0 až car15.

14.06.2009 Aktualizace - Díky pozornosti Radka Hovorky opravena chyba u KUID car3.

kuid:176028:1

 

 

CS_region

Region Československo.

Verze pro TRS 2004 SP4, TRS 2006 a Trainz Classics. Umožní před zahájením stavby v editoru zvolit region, dobu a místo. 

CS region má souřadnice "středu světa" přibližně u mě doma, základní nadmořská výška je 200 m a éra je nastavena na léta 1970 až 1980.

Po silnicích se budou prohánět tato vozidla : Škoda 1203, Trabant, Lada 2107, nákladní LIAZ RT a autobus Karosa ŠD11.

Výpis použitých vozidel:

car0 <kuid:240563:29021> ©KarelH http://trainz.jedisoft.cz/ (Škoda 1203)
car1 <kuid:240563:29012> ©KarelH http://trainz.jedisoft.cz/ (Karosa ŠD11)
car2 <kuid:110192:29039> ©Steffan http://www.trainzpedro.cz/ (Lada 2107)
car3 <kuid:176028:29036> ©Dikobraz64 http://dikobraz64.xf.cz/ (Liaz RT)
car4 <kuid:110115:100602> ©rene_stambke http://www.auran.com/TRS2004/DLS.php (Trabant)

kuid:176028:2

 

 

D64_grass_A

6 různých textur trávy do TRS. Tmavé odstíny zelená - hnědá.

 

Tip: Pro lepší efekt zkuste při aplikaci textury v editoru držet levou nebo pravou hranatou závorku (je vpravo od písmene P)

kuid:176028:21013

kuid:176028:21014

kuid:176028:21015

kuid:176028:21016

kuid:176028:21017

kuid:176028:21018

 

 

D64_grass_B

6 různých textur trávy do TRS. Tmavé odstíny, zelenohnědé fleky.

 

Tip: Pro lepší efekt zkuste při aplikaci textury v editoru držet levou nebo pravou hranatou závorku (je vpravo od písmene P)

kuid:176028:21019

kuid:176028:21020

kuid:176028:21021

kuid:176028:21022

kuid:176028:21023

kuid:176028:21024

 

 

D64_grass_C

6 různých textur trávy do TRS. Světlejší odstíny zelená - hnědá.

 

Tip: Pro lepší efekt zkuste při aplikaci textury v editoru držet levou nebo pravou hranatou závorku (je vpravo od písmene P)

 

kuid:176028:21025

kuid:176028:21026

kuid:176028:21027

kuid:176028:21028

kuid:176028:21029

kuid:176028:21030

 

 

D64_field

16 (slovy šestnáct) různých polních textur do TRS. Zorané nebo bránami zvláčené pole. Nazlátlé strniště může sloužit jako podklad pro zralé obilí a zelená textura může zobrazovat jarní klíčící polní plodiny. Najdete zde i stopy po zemědělské technice, i když trochu jiné, než na náhledovém obrázku vlevo.

Použití textur uvidíte zde:

 

Tip: Pro tvorbu vyjetých kolejí se mi osvědčilo maximální měřítko textury, aby šířka stopy odpovídala zhruba šířce vozidel.

kuid:176028:21031

kuid:176028:21032

...

...

kuid:176028:21046

kuid:176028:21047

 

  

D64_desky_TRS06

Různé desky s asfaltovým povrchem.  Z těchto objektů půjde postavit například parkoviště libovolných rozměrů lemované obrubníkem jak je vidět na obrázku

Příklad označení: D64_desk2_10x10 = deska 10x10_m, 2 hrany lemované obrubníkem. Další varianty jsou desk0_5x5, desk1_5x5, desk2_5x5, desk0_10x10, desk1_10x10.

 

Osobně tyto objekty vůbec nepoužívám. Vznikly kdysi na přání kamaráda, ale já mám raději jiné ;-D

kuid:176028:39000

kuid:176028:39010

 

 

D64_ballast

6 textur kamenitého povrchu nebo štěrku. Vhodné jako podklad pod kolejivo.

8.2.2009 - opraven chybný odkaz na download

kuid:176028:21001

kuid:176028:21002

kuid:176028:21003

kuid:176028:21004

kuid:176028:21005

kuid:176028:21006

 

 

D64_grass

Celkem 6 různých textur trávy do TRS. Pro lepší efekt zkuste při aplikaci textury v editoru stisknout levou hranatou závorku (je vpravo od písmene P)

kuid:176028:21007

kuid:176028:21008

kuid:176028:21009

kuid:176028:21010

kuid:176028:21011

kuid:176028:21012

 

  

Strojvudce_D64

Já, jako strojvůdce.

(jen pro silné povahy :-D)

kuid:176028:60001


 

 

Jak otáčet objektem v TS 2009?

- Pro otáčení po 1° je vše jako dříve - tlačítko pro natočení a pohyb myší za držení LTM.

- Pro otáčení po 0,1° držte navíc CTRL.

 

Jak změnit výšku objektu v TS 2009?

Při práci v editoru Trainz simulator 2009 jsem zjistil, že na rozdíl od TRS 2004 a TRS 2006 se výška scenery objektů mění skokově po 1 m.

- Pro změnu výšky po 0.1 m stačí přidržet klávesu CTRL a myší pohnout objektem nahoru nebo dolů.

- Pro změnu výšky po 0.05 m stačí přidržet klávesu SHIFT a myší pohnout objektem nahoru nebo dolů.

 

Jak opravit nečitelné písmo v

Trainz Asset Creation Studio?

Jedná se o místní nabídku, vyvolanou pravým tlačítkem myši při tvorbě objektů  v programu Gmax a jeho nadstavbě Trainz Asset Creation Studio. Po instalaci TACS se v této místní nabídce zobrazuje jakási imitace klínového písma.

Stačí v souboru Trainz.qmo, který je umístěn v C:\gmax\gamepacks\Trainz\UI

tuto část s písmem (úplně dole)


[Font]
ItemFontFace=Arial Bold
ItemFontSize=10
TitleFontFace=Arial Bold
TitleFontSize=10
změnit na:

[Font]
ItemFontFace=Arial
ItemFontSize=10
TitleFontFace=Arial
TitleFontSize=10