wz

 

aktualizováno: 10.01.2010 20:44:49

 


Pár obrázků ze stavby objektů pro TRS 2006. 

Nestavím objekty na objednávku!! Ani za peníze.

 


rok 2010

Je leden a přemýšlím, čemu se budu letos věnovat. Pro Ice Tigera mám  rozdělané nástupiště v oblouku, ale ne a ne ho dokončit. Začal jsem práci na šestiznaku AŽD, vlastně to bude pětiznak, ale tělo bude mít o jednu svítilnu navíc a ta ještě ke všemu bude zaslepená. Pak tu mám rozdělané nějaké krakorcové lávky pro 1 až 6 kolejí, ale v TRS 2006 a TS 2009 mě zlobí alfa textura, která je v TRS 2004 bez problémů.

Abych nezapomněl. Občas ještě zkouším upravit interiér T435. USman mi hodně pomohl s brzdiči, které bych chtěl zakomponovat do interiéru v rámci jeho aktualizace.

Na dobré cestě je sada deseti betonových zarážedel, které jsem vyrobil jako variaci na šturc z karvinského nádraží. Nic převratného vlastně nechystám, pokud mi to čas a rodina dovolí, budu se spíše věnovat drobnostem a opravám starších objektů.


rok 2009

 

projekt T435 - říjen 2009 (2. polovina měsíce)

Tmavé textury interiéru se mi líbí čím dál tím méně. Pracuji usilovně na nové větší textuře, která kromě stěn kabiny zahrne i některé detaily, které byly texturovány zvlášť. Spínače v levé části pultu dostaly nový vzhled a více se podobají realitě. Překreslil jsem i některé další textury a kabina se mi začíná líbit.

Z přístrojů na pultě jsou již funkční oba manometry, které dokonce ukazují čtyři hodnoty totožné s panelem strojvůdce TRS. Ampérmetr a rychloměr už taky nezlobí, ale ještě to není ono, ručičky při pohledu z boku levitují asi 3 cm nad přístrojem.

Dostal jsem plánek brzdiče a zvažuji jeho kompletní přestavbu. Zatím ale z časových důvodů nechávám v kabině ten původní, který jsem tvořil od oka jen podle fotky. Pouze jsem u vlakové brzdy upravil polohy páky tak, aby byly blíže realitě.

Pomocné stanoviště je stále mimo provoz. 25. října jsem během zkušební jízdy sejmul pár screenů. Tady jsou:

 

 

projekt T435 - září-říjen 2009

Znatelný pokrok nastal ve stavbě kabiny strojvůdce. Zcela jsem přepracoval prostory oken a čela kabiny. Změnil jsem hlavní texturu z upravené fotky na kreslenou s tmavšími barvami, které nepůsobily tak rušivým dojmem. Přibyly brzdiče, včetně pár trubek a zcela nové jsou sedačky na hlavním i pomocném stanovišti. Boční okna byla zarámována do kovu a ve spodní části okna jsou dřevěné opěrky - parapety. Lahvičku s okenou jsem přidal jen pro zábavu a zaplnění prostoru. Stejně tak na se pultě za strojvůdcem povalují dva sešity a tužka.

Hlavní stanoviště bylo osazeno pákou řadiče směru a rychlosti včetně jejich zprovoznění. Páky brzdičů jsou již rovněž funkční. Bohužel se mi nepodařilo zprovoznit páky na pomocném stanovišti. Z ručiček přístrojů je funkční pouze tachometr, ostatní nikoliv. Bohužel jsem nikdy neměl možnost podívat se do kabiny in natura a některé detaily jsem nucen si vymýšlet nebo raději nedělat vůbec.

Plánuji dále doladit polohy ovládacích prvků a hlavně zprovoznit i pomocné (zadní) stanoviště. Ví-li někdo jak na to, napište mi prosím e-mail, čekat zbůhdarma na ICQ nemám čas a jsem tam k zastižení jen po přechozí dohodě. Momentálně má kabina necelých 12 000 polygonů a nějaké drastické zvýšení již nepředpokládám. Případní zájemci o Alfa verzi k testování (exportuji CDP soubor z TRS2006) mi můžou napsat na e-mail do 15.10.2009. Po tomto datu budu pokračovat ve vývoji dále.

původní verze brzdiče, později byl zcela přepracován pohled od pomocného stanoviště pohled od hlavního na pomocné stanoviště hlavní stanoviště strojvůdce

 

 

Koleje - experiment s detailními kolejemi - srpen 2009

V TS 2009  je kolej s názvem"TS2009 Example track" se směšně počeštěným názvem "ukázková dráha". Přes to všechno mě tato kolej zaujala natolik, že jsem se po prozkoumání configu rozhodl pro stavbu detailního kolejiva pro TS 2009. Abych nebyl nařčen z plagiátorství je moje kolej od počátku stavěna jinak a má i jinou délku. Původně jsem začal s klasickou délkou 4m, což je o 1m víc než má example track, ale ostřejší oblouky vypadaly velice nepěkně. Zvolil jsem tedy variantu o délce 2m, která již vypadá mnohem lépe.

Polygony jsem nešetřil. Verze s betonovými pražci má 2294 a dřevěná 2186 polygonů. Zatím "tajná" verze koridorové koleje má již 5714 polygonů. Naštěstí je vše stavěno tak, že nejvíce detailů se zobrazuje do vzdálenosti okolo 20m. S větší vzdáleností ubývá detailů. Počet polygonů se snižuje z 2294 na 200, 20 a nakonec na pouhých 6 polygonů.

Vzhledem k nedostatku času se momentálně věnuji malým věcem, takže stavba dalšího nádraží, lokomotivy, nebo CABu pro T435 se odkládá na neurčito.

 

 

 

Stavědlo MOHELNICE - rekonstrukce - červenec 2009

Po zakoupení nové verze hry - Trainz Simulator 2009 - jsem zjistil, že některé mé objekty obsahují chyby. Většina jich funguje bez problémů, ale například obě mohelnická stavědla se špatně zobrazují. V TRS 2004 a 2006 se projevovala chyba zobrazení v nočním módu, ale zde se jednalo spíše o nízké schopnosti grafiky, než o chybu objektu. V TS 2009 jsou obě stavědla v noci O.K., ale skrze zeď při určitém úhlu pohledu prosvítá podlaha z místnosti a působí velice rušivým dojmem.

 

Po "rozebrání" zdrojáku jsem s hrůzou zjistil, že jsem kdysi stavěl opravdu otřesným způsobem. Cirka dvě hodiny mi trvalo než jsem z původního slepence různých tvarů seskládal funkční model budovy s interiérem za použití původních textur. Některé textury se mi podařilo dokonce vypustit úplně. Po dalších úpravách jsem docílil toho, že TS 2009 už nevidí žádné chyby. Noční mód jsem ochudil o vnitřní stěnu s okny a o zobrazení přepisovatelného nápisu, který byl původně ve dne modrý a v noci černý. Zobrazení stavědla je již v pořádku, což dokládám dalším obrázkem.

Jedná se o to stavědlo vpravo, to levé se zobrazovalo i v TS 2009 celkem slušně, ale i toto prochází stavební úpravou, podobnou té, o které píšu výše.

Jsem hrozně líný člověk, takže tyto opravené objekty dám na web asi až v srpnu 2009 po jejich otestování v TRS 2004 a následném exportu z této starší verze hry. Během testů jsem přišel ještě na jednu nepěknou vlastnost obou domků. Stěny s okny jsou tvořeny pomocí alfa textur. Jak vnější, tak vnitřní. Samotné stavědlo je celkem v pořádku, ale pokud se do jeho blízkosti přidá jiný objekt s alfa texturou, třeba strom nebo tráva, dochází k velice nehezkým efektům vzájemného prosvítání textur.

 

 

projekt T435 - červenec 2009

Nic nového. Nemám čas a ani chuť momentálně na kabině něco dělat.

 

projekt T435 - květen 2009

Práce na nové kabině hektora pomalu pokračují. V hrubých rysech je hotové stanoviště strojvedoucího a ovladače směru a rychlosti. Bohužel všichni, co mi nabízeli pomoc při stavbě, postupně odpadli a zůstal jsem na to sám. Snad během léta seženu další podkladové materiály a stavba pokročí kupředu.

 

 

projekt T435 - únor 2009

Teď už můžu nabídnout obrázky v barvě. Postupem času se mi podařilo dokončit tři typy hektora. Po mnohých pokusech se světly mi nakonec pomohl Hummus, který mi povolil použít jeho skript z E499. Kupodivu funguje, ikdyž hektor nemá stěrače a fíru. Světla jsou funkční zatím jen na modrém prototypu, který však má ještě vážné modelové nedostatky okolo oken, takže ho ještě chvíli budu vylepšovat.

 

 

 

 

projekt T435

V prosinci 2008 začala práce na mé oblíbené lokomotivě. Nikdy jsem žádnou nepostavil, takže to bude premiéra.

Po měsíci (leden 2009) vypadá stav asi takto:

Podvozek je již hotový. S animací a řešením některých problémů okolo dummy mi pomohli Dušan (350) a Jendaenglisu, za což jim oběma děkuji.

Usilovně pracuji na texturách a LOD verzi modelu. O stavbě CABu zatím neuvažuju, ale nějaký náznak interiéru u modelu později bude.

 


 

rok 2008

Ukázka objektů, z nichž některé budou poskytnuty tvůrcům v MSTS

 

Nádražní lampy - hotovo - Vánoce 2008

  

Po dvou letech jsem se v září 2008 vrátil ke stavbě modelu nádraží v Karviné - hotovo - Vánoce 2008

-> Základ vychází z původního modelu a textur pořízených v září 2006. Odstraněna byla základní deska simulující 1. nástupiště a chodník okolo budovy. Byly přidány tři peróny, imitace podchodů, sloupy a zastřešení. 

-> Po říjnové (r. 2008) návštěvě nádraží byly vyrobeny nové textury na úpravu vzhledu, který by odpovídal změně vizáže po částečné rekonstrukci nádraží. Tyto vzhledové změny se týkají nových světelných cedulí, změny barvy sloupů na 1. nástupišti, nové dlažby na 1. nástupišti a natřeného zábradlí.

-> 2. a 3. nástupiště bylo prodlouženo směrem na Bohumín o jednostranné sypané nástupiště.

-> Na peróny byly osazeny lavičky, květináče, odpadkové koše a lampy.

-> Na konec 1. nástupiště přidáno zarážedlo.

-> Celá stavba je postupně upravována jako funkční nádraží s podporou cestujících na 1., 2. a 3. nástupišti.

-> Součástí projektu je i noční mód.

 

nadrazi Karvina - puvodni model z r. 2006 pridany perony a strecha na 1. nastupisti kompletni zastreseni, prodlouzeni 2. a 3. nastupiste uprava prodlouzenych peronu a zmena textur na r. 2008 lavicky na peron

 

8.11.2008 Jsem zkušebně nádraží usadil do editoru a docela jsem byl spokojen. Screeny jsou tady:

nocni screen prave poledne Noc - den.

  

1. nastupiste - pohled od vychodu (od Tesina) 1. nastupiste - pohled od zapadu Pohled na peróny. Lampy na prvním nástupišti budou později modré.

 

pohled ze strany od mesta pohled od zapadu "letecký" pohled v 18:00 hod.

 

Kromě stromů a šablon je na screenu jediný objekt - nádraží ČD Karviná. K 8.11.2008 obsahuje model nádraží 7798 polygonů. Celý prvek zabere asi 6,1 MB, takže se nejedná o žádného drobečka. Zmenšením některých textur snad celkovou velikost snížím, ale nechci aby to bylo na úkor kvality zobrazení.


 

Staniční cedule. Nová verze, tvořená ve spolupráci s IceTigerem. Bude obsahovat modré staniční cedule s nočním módem, oboustranné,

jednostranné, s logem ČD a bez loga. Doplněno o verzi na sloupcích a sady cedulí starého typu. 

cedule s logem CD srovnani velikosti ruznych ceduli Hotovo 15.08.2008

 

Tatra 148 ve verzi military. Jako scenery objekt i jako náklad na plošinové vozy 

Hotovo 06.07.2008

 

Dva mosty přes řeku Olši v Dětmarovicích. 

Most Koukolna - prvni testy v editoru Most Koukolna - verze z rijna 2008 Most Koukolna - verze z rijna 2008 listopad 2008 - stále obsahuje chyby v zobrazení

 

Most Zavada - prvni test v editoru červen 2008 - již funkční, -> zveřejněno 26.08.2008 

 

Budova technologického centra a myčky. Čistička vod v Bohumíně. 

technologicke centrum cisticka Hotovo 09.05.2008

 


rok 2007

Po delším váhání jsem se rozhodl, že zkusím postavit vlastní vagonek a volba padla na DR MCi-43 [ČSD Ciz]. Inspirací mi byl obrázek ze staré kartičky technického atlasu časopisu ABC.

 

 

 

Uplynuly tři týdny a obrázek na kartičce změnil podobu. V TRS 2006 už jezdí první tři prototypy, na kterých zkouším různé odstíny textur, dva typy namapování textur, podporu cestujících a vhodné podvozky. 

 

Hotovo 20.12.2007

 

Pokud vše dobře dopadne a dostanu souhlas k použití podvozků, bude snad do Vánoc 2007 vagonek volně ke stažení.